Supertourisme   21/06/17

Ærgerlig Rossel holder fast i top 3
Det så lovende ud, men en mekanisk fejl blev dyr for Kevin Rossel på Rudskogen, hvor afstanden til de øvrige i toppen blev lidt længere.
Både under træningen og kvalifikationen lignede Kevin Rossel en mand, der ville gøre alvor af løftet om at gå efter førstepladsen. Han var blandt de allerhurtigste, og det lignede en trekamp mellem ham, den forsvarende mester Michel Nykjær og Mikkel Mac, der alle sloges intenst om de forreste pladser. Det ændrede sig dramatisk, da det første heat løb af stablen søndag.

- Det så perfekt ud, og vi havde virkeligt fundet farten, og jeg førte mesterskabet efter kvalifikationen. Da vi er ude på opvarmningen til det første heat, sker der bare det, at motoren skyder en pakning i turboen, og så er det klart, at bilen absolut ingen power har, forklarer en ærgerlig Kevin Rossel, der dog ikke vil pege fingre i den henseende.

- Når vi er ude til så mange løbsweekender, så kommer der til at ske trælse ting, og jeg havde gerne været foruden, men vi må rykke videre. Det betød, at jeg startede sidst i det andet heat, men heldigvis fik jeg kørt mig op på en syvendeplads, og derfor startede jeg som nummer ni i finalen. Det endte med en syvendeplads, og det må næsten siges at være optimalt efter defekten, fastslår Kevin Rossel, der tager på sommerpause med fornemmelsen af, at der er meget mere i vente.


(Foto: Motorsporten.dk)

- Jeg ville gerne være taget hjem fra Norge som den førende i serien, men i stedet tabte jeg en plads i klassementet. Der var dog ikke en finger at sætte på kørslen, og det som sker, er jeg ikke herre over. Jeg fik dog vist i starten, at jeg er en af de hurtigste, og hvis jeg bare havde holdt den i top 3, så havde jeg været forrest nu. Det giver blod på tanden, og vi er godt stillet med både dæk og de baner, der er tilbage. Jeg vandt sidst på Djursland, og i Padborg har jeg det altid godt, så jeg tror stadig på tingene. For mig er der fem rigtigt hurtige biler i DST-serien, og jeg har to foran mig, og så to bagefter, som har noget længere op, så nu handler det om at presse de forreste maksimalt, slutter Kevin Rossel, der henover sommerpausen i DST-serien har øjnene rettet mod kommende udfordringer på europæiske baner.

Lars Guldager Dyhr


Læs mere om:
  • Kevin Rossel
  • Rudskogen Motorsenter
  • 18/06/17 - Rudskogen Motorsenter - Supertourisme

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto