FIA WEC   19/09/16

Fejlfrit løb for Michael Christensen, men podiet kunne ikke nås.
World Endurance ChampionshipDet var med blandet følelser at Michael Christensen og Richard Lietz afsluttede sjette afdeling i FIA WEC serien tidlig søndag morgen dansk tid. Efter et fejlfrit VM-løb og en veludført dækstrategi måtte de to fabrikskørere i Porsche-teamet, Dempsey Proton Racing sande, at deres Porsche 911 RSR stadig ikke er konkurrencedygtig sammenlignet med de konkurrerende mærker i klassen; Aston Martin, Ford og Ferrari.


Michael K. Christensen og Richard Lietz
(Foto: Porsche Media)

Porsche-duoen sluttede endnu engang på sjetteplads i GTE-Pro feltet, der blev vundet af den danskbesatte Aston Martin med Nicki Thiim og Marco Sørensen ombord.

”Først et stort tillykke til Nicki (Thiim, red.) og Marco (Sørensen, red.) og deres første sejr i klassen med Young Driver. Vi vandt her i Texas sidste år, og det er en fantastisk begivenhed, en fantastisk bane og et fantastisk sted at stå øverst på podiet,” fortalte Michael Christensen efter et løb, hvor Porsche aldrig for alvor kom i nærheden af et topresultat.


Michael K. Christensen og Richard Lietz
(Foto: Porsche Media)

”Den primære prioritet for os i løbet var at komme sikkert til målstregen og ikke være involveret i nogen uheld over distancen. Det er hårdt, når du kører helt ude på grænsen hver omgang, og det stadigvæk ikke er nok til, at vi kan slås med om topplaceringerne i klassen”, lød det videre fra danskeren.

Også varmen var en udfordring. Da løbet startede klokken 17.00 lokal tid, var temperaturen over 35 grader, og det testede både kørerne samt mekanikerne helt til grænsen. Den køligere aftentemperatur efter solnedgang var til fordel for Porsche-teamet, dog uden at det var muligt at vinde placeringer i feltet.

”Vores team (Dempsey Proton Racing, red.) supporterede os perfekt med veludførte pitstops og en god dækstrategi. Vi havde ingen tekniske problemer og med den kølige aftenluft mod slutningen af løbet, virkede vores dæk også bedre. Men i form af fart var det desværre ikke muligt for os, at opnå et bedre resultat i løbet.”

”Vi må erkende, at det har været svært i år. Helt generelt har vi slet ikke den samme fart, som vores konkurrenter. Men vi giver ikke op,” sluttede Michael Christensen.

Næste runde i Sports Car World Endurance Championship er ”6 Hours of Fuji”, som køres den 16. oktober i Japan.

michaelkchristensen.com


Læs mere om:
  • Michael Klitgaard Christensen
  • Richard Lietz
  • Circuit of the Americas

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport