MR2 racer
Da vi vil prøve at minimere mængden af racerbiler og frigøre lidt plads i værkstedet må vores yderst driftsikre MR2 racer videre.
Bilen er perfekt til DEC og kan også køre SSC, men vi må erkende at planerne om at køre de klasser næppe bliver aktuelle for os foreløbig.
Platformen er en MR2 mk3 (ca årgang 2000) oprindeligt opbygget til langdistance (BritCar) i england af Rouge Motorsport som er kendt for deres speciale i netop mr2 racerbiler.
Bilen er ombygget med en 3.5liters V6 motor i som blandt andet også ligger i Lotus Exige.
Den er siden til kom til landet bygget om til venstrestyret og kørt konservativt ind med standard motor til 295hk, hvilket fungerer ganske pænt med bilens egenvægt på ca. 1100kg.
Gearkassen er Toyotas E153 som kommer fra MR2 Turbo hvor den er kendt for at være yderst holdbar med langt flere hk. Der er monteret et kazz gearkit så den er nedgearet og passer fint til alle danske baner, hvis man vil have højere gearing er det relativt nemt at skaffe en standard gearing eller gearkasse.
Det er en kompakt lille centermotor bil bygget af de mest holdbare Toyotastumper der kan opdrives med driftsikkerhed for øje og har i vores ejertid været super stabil.
Hvis man ikke har nok i det nuværende setup kan en ekstra motor med darton sleeves, motorsports ventiler og portede topstykker så man afhængigt af valg af stempler enten kan bygge en trykladet motor eller hæve kompressionen - tidligere har det kørt med kompressor og 650hk.
Ellers medfølger en lille reservedelspakke og 12 fælge.
Bilen har i danmark kørt nogle få SSC løb og ellers mest været brugt til træning, er 100% mekanisk i orden og klar til race.
Spec liste:
- Willwood 4-stemplede letvægts bremser for og bag.
- Baffled bundkar
- Hardrace fuldt justerbare bærearme for og bag
- Ball joints i spindler
- justerbare krængningsstabilisatorer for og bag
- BC racing inverted undervogn
- Laminova oliekøler (med motor bagi kan oliekøler til luft være utilstrækkeligt)
- Komplet flatfloor diffuser for og bag
- Carbon hækspoiler
- Pladespær
- Forstærkede trækaksler
- Lexanruder
- Carbon for og bagklap
- VIPEC styring
Pris: 125.000 kr.
Kontakt:
lise.steffensen@gmail.com - tlf: 23342740
|